Pages

Tuesday, March 12, 2013

SNE Buah Seabuckthorn

Asal Usul Buah Seabuckthorn

[Fructus Hippophae, Seaberry, Sandthorn, Mutiara Budi, Buah Sazi]

Pokok Seabuckthorn atau nama saintifiknya Hippophae Rhammoides adalah sejenis tumbuhan dari kawasan gurun di daerah pendalaman Mongolia dan sebahagian kawasan Gurun Gobi di China.

Kurniaan alam semulajadi kepada kesihatan manusia.

~ Pokok renek yang tumbuh pada penara dengan ketinggian 1,500 meter di atas paras laut.
~ Tumbuhan liar yang mempunyai manfaat fungsi perubatan dan pemakanan serba guna dengan daya hidup yang ekstrem.
~ Merupakan buah yang paling masam di dunia dengan kandungan vitamin C-nya 8 kali ganda melebihi kandungan vitamin C buah kiwi.
~ Setiap 100g jus seabuckthorn mengandungi 825-1100mg vitamin C.
~ Padat dengan lebih daripada 190 jenis vitamin, asid lemak, unsur-unsur surih, flavon seabuckthorn, superoksida dismutase dan pelbagai jenis asid amino.  Diiktiraf oleh komuniti akademik sebagai "Pembela kesihatan manusia abad ke-21".

Keseluruhan pokok Seabuckthorn ini dari buah, akar, batang dan daunnya sangat baik untuk kesihatan manusia sehingga terdapat sebuah lagu masyarakat lama satu kaum di pendalaman Tibet dari kurun ke 8 yang khusus memuja Seabuckthorn kerana khasiatnya kepada manusia.


Penyelidikan moden masa kini telah mengupas rahsia pelbagai kehebatan dalam perubatan dan nilai-nilai kesihatan yang boleh didapati dari buah dan minyak herba SEABUCKTHORN. Minyak herba SEABUCKTHORN ini mengandungi khasiat bioaktif yang membantu sistem tubuh berfungsi dengan baik. 



Hampir 90% daripada kandungan minyak ini terpelihara daripada asid lemak yang boleh melemahkan badan. Ianya juga merangkumi asid linoleik (Omega 6), asid oleik (Omega 9), asid palmitoleik serta kaya dengan vitamin A, B, C, D, E dan K.


Antara ramuannya yang aktif ialah karotin, bahan perasa, Phytosterol, serotinin, asid amino dan elemen-elemen lain termasuk zat besi, zink, kalsium, mangan, selenium, iodin dan sebagainya yang mana semua ini sangat penting untuk perkembangan kesihatan kita.



Pesakit mengidap kencing manis yang kronik dan mengakibatkan luka kudis yang besar pada kaki. Pada bulan pertama sahaja pesakit telah menunjukkan perubahan yang amat ketara. Setelah 3 bulan mengamalkan kapsul SNE seabuckthorn, luka tersebut sembuh dan kering sepenuhnya.


Testimoni Pesakit Kronik Kencing Manis
____________________________________________________________________________

PROSES SNE

KAPSUL SNE - SEABUCKTHORN

Artikel Terkait TIP

No comments:

Post a Comment